ESCULTURES


En aquesta classe hem començat a fer una escultura basant-nos en un objecte natural, en classes prèvies, la mestra ens va demanar que busquèssim un objecte de la natura que ens agradés i, que ens inspirés per realitzar una obra. Ens va demanar que el portèssim a classe junt amb un bloc de plastelina blanca, concretament de la marca Jovi, ja que ens va comentar que era la millor per poder modelar, adaptar-la a la forma que volguèssim. 

Resultado de imaxes para plastilina blanca jovi
La veritat es que em mostrava molt intrigada per saber que faríem amb la plastilina, i molt més quan encara no sabia la utilitat de l'objecte de la natura que haviem triat, en el meu cap, no era capaç de establir una relació entre els dos objectes, tot i que la única idea que em va venir al cap va ser la de reproduir l'element natural amb la plastilina, sent obviament un pensament erroni. 
El meu objecte natural va ser una fulla que a mi m'agrada molt perquè té una forma semblant a un cor, i per tant em desperta tendresa i m'inspira amor, unitat.


Quan vam arribar a l'aula totes portaven materials molt diferents, pinyes, cloisses, pals de fusta etc. Llavors la mestra ens va explicar que l'activitat consistia en crear una escultura insiprada en aquest element natural que havíem triat. 
Aquesta escultura no havia de ser una copia de l'objecte, sinó que havia de mostrar petits trets d'aquest, aspectes o formes que a nosaltres ens cridéssin l'atenció. 
Per obtenir una idea, en classes prèvies ens va recomenar que busquèssim edificis, escultures, obres d'art que s'hagin realitzat basant-se en la natura, aquesta recerca la podeu trobar al punt de Cultura artística del Blog. 

Per començar, ens va explicar que aquesta escultura havia de mostrar tres tècniques diferents, i que per tant podiem triar fer una on es poguessin observar totes, o fer una petita de cada una de les tècniques següents:

  • Tècnica en planxa
  • Tècnica en xurro
  • Tècnica en bloc

Avans de començar a fer l'escultura, vam realitzar un dibuix del nostre objecte per poder captar tot el que ens podia mostrar, quines formes tenia, quina mesura, quins colors, per poder-nos fixar més en els petits detalls. 

Aquest va ser el meu dibuix, on vaig remarcar sobretot la forma de la fulla i les líneas que s'observa als seus dos cantons:


Una vegada vaig observar detingudament la meva fulla vaig començar a model·lar amb la plastilina, i certament, em vaig angoixar una mica perquè no em sentia capaç de fer cap figura que no fos una repetició exacte de l'objecte, pero la mestra em va animar molt i em va aportar visions que jo no tenia. 
Penso que la por a fer-ho malament, o que em sortís algo "ridicul", em va limitar a crear i a confiar en mi mateixa, així que poc a poc vaig començar a probar diferents coses, fins que finalment vaig trobar formes que m'agradaven.

El procés de creació:

 
A mesura que vaig començar a perdre la por, vaig notar que cada vegada tenia més idees sobre que podia fer, i sobretot, m'agradava més allò que estava creant. 

Finalment vaig acabar gaudint de l'experiència, la qual em va aportar molta pau interior, va ser un temps de desconexió pero sobretot d'aprenentatge. Em va semblar increible descobrir tot el que es pot extreure de la natura quan som capaços de dedicar-li la nostra atenció durant 5 minuts, és una petita reflexió que m'emporto, i es que en les petites coses s'amaguen moltes de grosses. 

Resultat de les meves escultures: 

  • Tècnica en planxa
  • Tècnica en xurro


  • Tècnica en bloc           

Comentarios

Entradas populares de este blog

PRESENTACIÓ PERSONAL