COLOR



Avui en aquesta sessió havíem de venir pensant quin era el nostre color preferit, jo estava dubtant entre el lila i el groc, però al saber que havíem de fer d'activitat vaig obtar per triar el groc perquè m'inspirava més, em despertava moltes més sensacions i sentiments. 

Per començar a explicar-nos que haviem de fer a l'activitat, la mestra, ho va resumir fent la següent pregunta: Com li explicaries un color a un cec? Va ser una pregunta que va despertar en mi moltes reflexions, perquè mai m'ho havia plantejat, i encara menys sabia com ho faria. Ens va mostrar un vídeo on un mestre llegia un poema brillant d'una de les seves alumnes, un poema ple de records, de sentiments, d'experiències, la veritat, és que em va posar els cabells de punta, i em va provocar molta sorpresa descobrir tot el que podia transmetre un simple color. 

La veritat, es que veure el vídeo em va inspirar molt a l'hora de fer el meu escrit, com a tots els treballs, jo mateixa em deia que no seria capaç de fer-ho, però quan vaig començar a escriure molt pensaments i experiències van passar pel meu cap, produïnt que les paraules sortissin soles. 

El resultat em va agradar moltíssim, però tot i així, em va fer vergonya compartir-ho amb la resta  de companyes. Quan realitzem aquestes activitats reflexiono sobre la meva autoestima, sobre com valoro el meu treball, i es que penso que d'intentar canviar la forma en la que valoro el meu treball i perdre la por a l'hora de mostrar-ho a la resta, ja que penso que compartir-ho crea una cohesió de grup i aporta molts coneixements i sensacions. 

El meu poema:

El Groc

El groc és com la sensació de llibertat,
de sentir-te feliç, tranquil, en pau.

El groc et fa sentir calent, una escalfor que,
transmet seguretat, de saber que tens temps per tú,
poder gaudir de tu i del que t’envolta.

El groc, és com el sol, amenaçant i present,
és señal de vida, sensació d’evolucionar,
el temps representat a la teva pell.

El groc també mostra perill, alerta, calma,
t’avisa que has de vigilar,
pots trobar algun impediment que dificulti el teu camí,
però respira, pots evitar-lo, la llum que desprens et permetrà veure’l.

El groc, pot ser natura, conexions entre la vida i la mort,
els girasols que busquen la llum per viure,
o aquella llum que seguim per dir adéu.

El groc pot ser amargor, un gust aspre,
El gust d’una llimona, pot fer-te tremolar,
fer-te sentir viu.

Una vegada vam realitzar el nostre poema, la nostra miso va ser la d'intentar trobar una representació a aquest, ja sigui en forma de dibuix, d'una imatge, d'un vídeo, de qualsevol cosa que nosaltres decidissim crear. Al llegir el meu poema, vaig decidir triar una imatge que intentés representar el que més m'agradava del poema, i és la referència sobre el groc com a vida i neixement i com a concepte de pèrdua, de seguir el camí cap al més enllà. 

Per aquesta raó he triat aquesta imatge on he afegit una petita cita que m'agrada molt, i que intento aplicar-m'ho al meu dia a dia:


Aquesta imatge per mi està plena de significats. La posta de sol com a representació del que és viure, quan surt el sol com al neixement, al nostre inici i poc a poc anem avançant, i quan més passa el temps més amunt ens trobem, més brillem, tenim tota l'energia disponible. Després poc a poc el sol va baixant, representant la vellesa, com el nostre poc va calmant-se, va fallant, fins que arriba el dia en que marxem, la posta de sol equivalent als últims moments. 

A més que davant aquesta posta es pugui observar una nena amb el seu avi, és remarcar més les diferents etapes de la vida, les generacions, i com aquestes es troben tot i trobar-se en diferents etapes, i és que el temps passa per a tots igual, però no tots ens trobem en la mateixa etapa d'aquest, però sempre és important que gaudim de tot el que ens envolta, i que sapiguem trobar un moment per admirar-ho i comprendre la seva bellesa. 




Comentarios

Entradas populares de este blog

PRESENTACIÓ PERSONAL